tisdag 10 december 2013

Är det rätt att äta kött?

Är det rätt att äta kött? Oavsett vem du frågar så kommer du få en annan åsikt eftersom vi människor har åsikter om allt men det här är min åsikt.

Jag tycker det är rätt att äta kött så länge det producerars etiskt, ekologiskt och miljövänligt.
För mig är det inget konstigt att tänka kött som mat eftersom för mig är det äta eller ätas precis som i naturen.

Men däremot inser jag att frosseri är något som inte är bra varken för miljön eller personen. Därför tycker jag att istället för att försöka födda upp så många djur som möjligt borde man födda upp så många som behövs.

Även ifall kött är mat så var det ett djur innan och man ska ta hänsyn till detta och ta till vara på allt man kan från djuret. Ifall man inte gör det är man en person som inte ser att djurets liv är viktigt för oss alla och inget som ska tas förgivet.

Men som med allt finns det undantag för alla åsikter så beroende på situationen och djuret så kan mitt svar ändras eftersom inget i livet är oförändligt inkluderat folks åsikter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar